Surfing @ Kuta Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu Surfing @ Kuta Bali - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu

Surfing @ Kuta Bali

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

04 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hey mensen!

Hier dan mijn reisverslag van de afgelopen dagen. Laat ik maar beginnen, over anderhalf uur ff een drankje doen en ik moet nog eten dus let's get started :)

21 Juli - Deel 1
Gangga Waterfalls
Van Gili Trawangan naar Banksal Haven, Lombok. Daar werden we opgewacht door Dino/Muksin om naar zijn familie te gaan. We kregen een warm onthaal van zijn hele familie. Muksin zijn vader is trouwens op jonge leeftijd overlegen. Zijn 3 broers wonen inmiddels elders en hij zorgt als enige voor zijn hele familie.
Samen met Muksin en een vriend zijn we per scooter naar de Gangga Waterfalls gegaan. Deze 3 waterfalls, supergaaf, staan overigens (nog niet) in de Lonely Planet. Bijzonder dus. Dat is het voordeel van locals leren kennen.
Bij thuiskomst nog een kopje thee met de familie gedronken en een taxi gepakt naar Senggigi.
Voor vertrek 150.000 Rp. (Zo'n 13 euro) achtergelaten voor de moeder van Muksin. Zij heeft zware astma en heeft wekelijks een inhalator nodig, deze dus 150.000 Rp. kost. Een hoge kostenpost dus.

21 Juli - Deel 2
Senggigi
Op zoek naar een ho(s)tel.
Te smerig, full, full of full, dat waren de opties.
Totdat! Een local ons ging helpen aan onze bijzondere slaapplaats. In Italie, Frankrijk, Spanje en zelfs in Nederlands is het heel normaal, maar in Indonesie?
Een camping! Een tent die klaarstond met luchtbed etc erbij. Gezellig!
Opfrissen, lekker eten en slapen..

22 Juli
Op naar het strand.
Rustig plaatsje, daardoor veel verkopers die op ons afkwamen. Nog een paar Nederlanders gesproken.
Verder een 2-daagse tocht besproken om tot 2500 m. de Rinjani Vulkaan te beklimmen tot aan het meer.

23 Juli
Rinjani - Afzien..
Zware tocht, op naar 2500 m.
Door soort van jungle, stukken zandvlakte, rotsen, klauteren, klimmen, puf puf. (tocht a 8 uur)
Maar wat een uitzicht, fantastisch.
Blij was ik toen ik onze tenten zag staan. Moe, futloos maar voldaan even een maaltijd gegeten, klaargemaakt door onze gids en de dragen van alle spullen (zo'n 30 kg..).
En dan..slapen.

24 Juli
De volgende ochtend om 6 uur gewekt voor de sunrise, deze we mooi vanuit onze tent konden zien. Foto's gemaakt en dan..op naar beneden! (a 5 uur). Tussendoor pauze's om te eten + kop thee.
Eenmaal beneden stond een chauffeur op ons te wachten.
Op naar Mataram, de stad waar ik vlakbij het vrijwilligerswerrk zou gaan doen.
Geen succes, wel 6 hotels langsgegaan maar allemaal full full full.. Met een reden.
Wat blijkt, 90% van de bevolking van Lombok is Moslim. Om als man/vrouw elkaar voor het huwelijk te leren kennen worden hotels gretig geboekt voor 2 uur. Vrijhouden dus die kamers.. Toeristen? Daar verdienen we niks aan.. Dus..deal met de chauffeur, op naar Kuta Lombok!
Maar niet voordat we ff langs de Mc Donald gingen :) We waren toe aan koolhydraten, vet, daar verlangde ons lichaam naar na 2 zware dagen..
Gezellige rit naar Kuta gehad. De chauffeur vertelde fosterparents te hebben uit Ettenleur. van strandverkoper, hotelmedewerker gepromoveerd tot prive taxi-chauffeur. En dat met behulp van een lening voor zijn auto. Micro-krediet.
Ja, in Indonesie is het bikkelen..
Vooral op Lombok zien wij veel armoede, het is echt een derdewereldland.
Niet alle delen, maar als toerist zou je verder moeten kijken om te zien dat het echt ook Indonesie treft.
Eenmaal in Kuta, met hulp van de chauffeur een hotel gevonden.

25 Juli
Kuta Lombok.
Spierpijn.. Ik was net een oud vrouwtje.
Geen warm water uit de douche dus dat mocht ook niet helpen. Gisteravond 21 uur lag ik te slapen, vanochtend 8 uur werd ik pas wakker. Bijkomen. Vandaag boek lezen, over de plaatstelijke markt gelopen en het stadje wezen verkennen.
Kuta Lombok is in ontwikkeling. Het krijgt zelfs een vliegveld wat hopelijk de economie op Kuta zal stimuleren. Bij nader inzien is (een deel) van Kuta opgekocht door een "Dubai Development Concern" tbv luxe hotels en golf courses. Ik ben benieuwd. Wij hebben nog kunnen genieten van het authentieke Kuta.

26 Juli
Wat horen we nu? Een muis, een rat, boven ons bamboe plafond?
Ach, deken over je hoofd, oordoppen in en net doen of het niet zo is.
Veel ongedierte, bah, een beschimmeld bamboe plafond in de badkamer. Nog 1 nacht, kom op, doorzetten, niet klagen haha.
Heerlijk naar het strand geweest, Tanjung Ann Beacht.
Super rustig, heerlijk genieten, bijkleuren, ontspannen.
Na de lunch een paar inkopen gedaan en boek gelezen. De spierpijn is inmiddels minder geworden :)
Vanavond op naar Cafe7 voor de Fullmoon Party met live muziek :)

27 Juli
Senggigi 1 dag.
Parels kopen.
Veel regen, niet normaal.
Verder relaxe dag, 2 films gekeken (The Hangover, Zeven Years in Tibet).
2 jongens uit Belgie leren kennen die we later nog zullen treffen in Kuta Bali.
Drankje in een bar naast onze camping gedaan en in de tent nog nagenoten van de muziek van dezelfde bar.

28 Juli
Gili Air.
Bemo busje met Sara & Matt uit Engeland vanuit Senggigi naar Banksal harbour. 8.000 Rp. betaald voor de local boat naar Gili Air.
Bij aankomst ging Diane een hostel zoeken. Leuk huisje gevonden a 250.000 Rp per nacht. Vervolgens met de paardenkar naar dit hostel gegaan, het hutje op palen :)
Bikini aan en op naar het strand, snorkelen, niet heel bijzonder moet ik zeggen.
Hapje eten en besloten de volgende da naar Gili Meno te gaan. Gili Air is niet echt je van het.. Teveel restaurants in verhouding tot het aantal toeristen op het eiland.

29 Juli
Gili Meno
20.000 Rp pp betaald voor de local boat. Gili Meno heeft een betere verhouding restaurants/toeristen. Heerlijk op een strandbedje gelegen a 30.000 Rp voor 2 personen (+/- 2,75 euro).
Uit eten, heerlijk, perfect leuk eiland, top.

30 Juli
Gili Trawangan.
Het is vrijdag dus party @ Rudy's Bar, that's why we are here for :)
Perfect hotel gevonden door Wendy haha. Nee, but hotel maar cheap, 120.000 Rp (11 euro voor 2 personen per nacht, geen ontbijt).
Snorkelen, schildpadden gezien, allerlei dingen geregeld tussendoor.
Muksin nog gezien (waar we op bezoek zijn geweest in Lombok). Tevens een Nederlands stel leren kennen. En natuurlijk.. 's avonds @ Rudy's Bar :)
Wat een nacht.. Tegen 12 uur dacht ik: laten we gaan, het is mooi geweest. Maar nee, we ontmoetten nog wat Nederlanders en besloten toch te blijven. Tegen 6 uur vond ik het goed geweest. Diane vond het nog gezellig met een paar Spanjaarden. Ik ging lekker tukken.
Oordoppen in, deur op slot, ik wordt vast wel wakker als Diane komt.
Maar nee, bonken op de deur (blijkt), mijn naam roepend. Ruim 10 minuten later hoorde ik een keer mijn naam tegen 7 uur in de ochtend.
Nog 2 uur slapen en dan opstaan..

31 Juli
10.30 uur, op naar Kuta Bali.
Fast Boat. Wat een verschrikkelijke rit.. Combinatie stappen, weinig slaap, onrustig water en een motor die uitviel..
15.00 uur @ Kuta Bali.
Gelukkig hetzelfde hotel kunnen boeken, top! Dua Dara.
Even bijslapen, 's avonds nog een drankje gedaan.

1 Augustus
Kuta Bali
Uitslapen, aan het zwembad gelegen, heerlijk ontbijt met ei.
De rest van de dag heerlijk chillen aan het zwembad en het strand.
Niet wetend dat vanavond zo'n onwijs vette party zou worden.
De laatste avond dat Diane en ik samen Indonesie/Kuta beleven.
Wat een geweldige avond.
Veel mensen leren kennen maar vooral veel gedanst met oa gekke Australiers, een topavond om nooit te vergeten. Ik gebruikte het al vaak, maar vanavond alleen maar: Yeah, Dude, See ya haha.

2 Augustus
De dag dat Diane en ik worden gescheiden :(
's Ochtends nog wat dingen geregeld (oa cd met foto's branden) en aan het zwembad gelegen.
Maar 14.30 uur was het dan zover, de taxibus kwam voorrijden.
Snik snik snik..
Diane wou niet gaan, ik wou niet dat Diane weg zou gaan.
2 persons, 1 mind. 1 blik zei genoeg tijdens onze reis.
We hebben echt een superleuke tijd gehad samen. De 4 weken samen was echt een mooie tijd en zou ik zo weer overdoen.
Tot in NL Diane, thanx again voor de toptijd!
's Middags ben ik met een Australier (Dominic) naar een superluxe hotel gegaan om te chillen aan het zwembad.
Eigenlijk alleen voor gasten, maar ach, Australiers zijn zo relaxed, alles is mogelijk.
Supermooi zwembad, ligbedden inclusief handdoek, koikarpers in wel 10 vijvers. Luxe ten top!
Het was een gezellige, relaxe middag.
's Avonds hapje eten in een restaurantje en een boek gekocht (James Patterson - Belofte maakt schuld).
Optijd naar bed want morgen...Surfles!
De surfles krijg ik van Dennis, een local en vriend van Erik (snorkelguy @ Gili Trawangan). Dennis is surfleraar en ik was vanmiddag ff langsgegaan om plan van aanpak te bespreken :)
Start: morgen 10.00 uur!

3 Augustus
Surfles! 10.00 uur.
Eerst nog verdwaald in Kuta (tja wat wil je anders? Mijn richtings-goed-gevoelige friend Diane is er niet meer!)
Supergaaf!
Dennis pakte een softboard voor mij om daarmee de eerste les te oefenen.
Na de uitleg hoe op te staan, te liggen, balans te houden was het zover. Let's getting started!
Na een paar keer vallen en opstaan ging het super. Echt supervet hoor surfen!
Als ik weer ga wintersporten ga ik niet meerr skieen maar snowboarden!
Na 1 uur ff een break van 10 min. nog 1 uur. Top top top! Morgen nog een les :)
Na het surfen een hapje eten, naar het hotel, ff zwemmen in het zwembad en bijgekomen. 's Avonds een hapje gegeten met Dominic, de Australier.
Op tijd naar bed, 22 uur, ik was helemaal op na zo'n dag!


4 Augustus
2e surfles, 10.00 uur.
Fiberglass Surfboard, 7.7.
Niet indrukwekkend geloof ik voor Australiers maar als ik Dennis mag geloven doe ik het erg goed voor mijn 1e en 2e les. Yes :)
Heerlijk surfen.
De vrijheid van het staan op zo'n board, fantastisch!
Het kost wel moeite om door de golven op een plek te komen waar je dan die ene golf gaat pakken maar het is zeker de moeite waard.
Er zijn trouwens maar weinig meiden die surfen, het gross is man.
Gistermorgen heb ik misschien 5 vrouwen gezien en wel zeker 30 mannen.
Anfijn, na het surfen nog gesproken met een paar mensen waaronder 2 Russische meiden en een Nederlandse jongen, toevallig ook uit Utrecht.
Vervolgens hapje eten rond 16 uur en terug naar het hotel/zwembad.
Net ff een douche genomen, vanavond mogelijk stappen met een groep mensen uit het hotel en mensen van het surfen.

En nu eerst.. een hapje eten..

Take care allemaal!! O ja, lees ook ff de Ps-jes :)

Ps:
Mijn mobiel nummer 06-51980766 is sinds ik denk 2 weken niet meer in gebruik. Ik heb nu een ander Nederlands nummer: 06-15595729 en een Indonesisch nummer: 08128-3017070.
Voor degene die een sms op mijn oude nummer heeft gestuurd, sorry, maar ik had problemen met Telfort. Waarschijnlijk lees ik het sms nog wel, maar dan pas in Nederland vanwege een ander sim-kaartje.

Ps:
Daar mijn vrijwilligerswerk niet doorgaat heb ik nog 2 maanden "over" :)
Chantal, collega en goede vriendin, komt 12 augustus aan op Bali om met mij 3 weken rond te reizen (Flores, Bali en Sumatra wellicht). Ik heb er heel veel zin in. Super Chantal dat je komt, echt top! Ik heb er veel zin in!
Voor de maand september ga ik nog even kijken wat ik ga doen. Opzich heb ik zin om Thailand te gaan ontdekken, maar dan wel het liefst met iemand samen. Misschien dat ik nog iemand tref om samen Thailand/Laos/Cambodia mee te ontdekken.

Ps:
Kitty & Maureen
Gefeliciteerd met jullie zoon! Stoere naam Rune. Ik hoop dat de bevallig goed is gegaan? Geniet van de kraamtijd samen!

  • 04 Augustus 2010 - 13:05

    John Van Klaveren:

    Fantastisch, dat is echte vriendschap...deur op slot...vriendin buiten slapen;-)
    Nog een glimp gezien van de man met de haan?

  • 04 Augustus 2010 - 13:14

    Wendy:

    Hey Wen!

    Wat leuk om weer wat van je te lezen :) Lijkt me echt super wat je allemaal meemaakt. Geniet er maar goed van, voordat je het weet is het oktober!! Weet je al wat je gaat doen ipv vrijwilligerswerk?

    X Wendy

  • 04 Augustus 2010 - 13:15

    Wendy:

    Sorry...vergat de PS'jes...Veel plezier met Chantal!! X

  • 04 Augustus 2010 - 14:45

    Zus :

    heey sis,
    wat leuk om een verhaal te lezen van je.. je vermaakt je goed, fijn! whaa surfen, hoe vet.. doe je goed joh.. erg knap! wat een mooie foto's deze keer, leuk dat je er zelf nou ook vaak opstaat.. Nog een paar dagen goed trainen zodat je een echte surfgirl bent.. en dan kun je het aan chantal laten zien, hehe! geniet er lekker van!! kijk even of je een mooie picca kunt maken van een boeddha beeld.. lijkt me mooi! Koesjjj

  • 04 Augustus 2010 - 18:07

    Fast Eddie:

    Looking great!
    X
    Rbn

  • 04 Augustus 2010 - 19:07

    Lynn:

    Wen! Stoere surf-foto's!!
    Geniet!
    Liefs!

  • 04 Augustus 2010 - 20:51

    Ans Q:

    Hoi Wendy,
    Het is volgens mij een super spannende en boeiende reis. Leuk om te lezen en de foto's te zien.
    groetjes uit regenachtig oldenzaal.

  • 04 Augustus 2010 - 21:01

    Jolien:

    Surfchicky!! Stoer hoor! :)

  • 05 Augustus 2010 - 05:35

    Hetty:

    He meis!

    Ik heb al je verhalen gelezen en klinkt echt super wat je daar allemaal ziet en beleeft!
    Fijn dat je het zo naar je zin hebt, al was het zwemmen met die haai niet zo'n goed idee haha.

    Wacht alweer op je volgende verhaal :-)

    Take care!

    Liefs,
    Hetty

  • 05 Augustus 2010 - 08:54

    10NY:

    Weer een leuk stukje geschreven Wendy,en wat een prachtige beelden!
    Hier in Aelse staat de backpack klaar en geloof me die Chantal kijkt er gretig naar uit jou te komen opzoeken.
    En zeker weten dat jullie een te gekke tijd gaan doormaken.
    Tot krabbels Wendy en een dikke knuf uit Limbo


  • 05 Augustus 2010 - 12:24

    Diane:

    Wow Surfgirl! Wat super zeg!! Ga zo door!! Ik ben (helaas) weer thuis...goede vlucht gehad en leuke dagen in Singapore gehad maar ik wil terug!!!!!!!
    Meis have fun en we houden contact! Kus Diane
    ps de weg in Kuta vinden is toch niet zo moeilijk??? volg de verkooptentjes en je bent zo weer bij Dua Dara.

  • 06 Augustus 2010 - 13:28

    Ellen Vollenbroek:

    Hej Wendy,

    Je zult misschien denken wie is Ellen ook alweer, maar ik ben uit de MTRO-tijd,samen altijd de busritjs met lijn 66 Oldenzaal-Almelo;). Jorien, ook van de MTRO, wees me op jouw site. (zij gaat zelf ook naar Indonesië) en ik heb het voornemen! Vandaar dat ik je dus op de voet volg in het verre Indonesië. Je maakt heel erg veel moois mee, daar mag je trots op zijn!
    Heel veel plezier nog!

    Groetjes Ellen

  • 06 Augustus 2010 - 14:38

    Chantal:

    Ik heb er ook echt ENORM VEEL ZIN IN :-D! Nog 5 nachtjes slapen...en dan kunnen we samen reizen, chillen, eten, snorkelen, surfen etc

  • 07 Augustus 2010 - 09:45

    Wendy :

    Bedankt voor jullie reacties!

    @John: Nee, heb de man met de haan niet gespot, helaas!
    Ja, erg he.. :( Later konden we er (geloof ik beiden) om lachen :)
    @10NY: Ja, ik verheug me er echt op dat Chantal komt, we maken er een mooie tijd van :)
    @Ellen: Natuurlijk weet ik wie je bent! Hoop dat alles goed met je gaat. Voorgeniet alvast van Indonesie, het is echt de moeite waard!

  • 07 Augustus 2010 - 16:17

    Moniquehanstede:

    hoi wendy lees en zie wat je allemaal doet geweldig hoor! Ben jaloers op je maar vindt t hardstikke gaaf voor je . leuk geniet ervan doei groeten van monique collega van je moeder uit tubbergen

  • 08 Augustus 2010 - 09:18

    Richard Van Driel:

    Hé Wendy,

    Wat lees ik nou? Gaat het vrijwilligerswerk niet door? Wel jammer :-( ..... Maar als ik het zo zie, vermaak je je prima.

    Ik ben - op eigen initiatief - momenteel tot eind dit jaar op detacheringsbasis uitgeleend aan een andere lokale bank, waar ik mijn oude functie van intern accountmanager zr weer doe :-D :-D :-D

    Greetz en have fun,

    Richard

  • 08 Augustus 2010 - 15:15

    Gerard Nijmegen:

    Hoi Wendy,
    geweldig wat je allemaal doet.
    Je moeder belde mij vanmiddag en ik heb meteen jouw reisverslag gelezen.
    Ik ben hartstikke jalours op je. Je hebt groot gelijk dat je dit allemaal doet. De reizen, die je meemaakt, kan niemand jou meer in je hele leven afnemen.
    Petje af.
    Lieve groetjes. Gerard.

  • 09 Augustus 2010 - 22:36

    Jell En A'lijn:

    Daar komen wij dan net terug van ons weekendje kamperen in BELGIE..... bijna net zo stoer.. :P Maar dat van jou is iets stoerder!!! Vet op de surfplank, let wel weer op de haaien;)! En mooie foto's, bountystrandjes... om jalours op te worden!!! Hé, en je ontmoet veel mensen... Australie... heb je dan nog metgezellen nodig? om bij je vrienden op bezoek te gaan?? WIJ WILLEN WEL!!!

    Het is te gek om allemaal te lezen! Veel plezier komende tijd en wie weet tot op cura;)!

    HAVE FUN!
    x

  • 11 Augustus 2010 - 07:31

    10NY:

    Het avontuur is begonnen voor Chantal!! En het zal wel een aantal uurtjes duren voordat ze kan zeggen bestemming bereikt POEHPOEH!
    SPANNEND avontuur en weet zeker dat jullie een fijne tijd samen zullen hebben.
    Groetjes uit Limbo

  • 15 Augustus 2010 - 16:33

    Ronald:

    Kom ik thuis van vakantie, lees jouw verslagen en vooral: zie jouw foto's op het strand!!! Nou ja, je weet meteen hoe ik mij voel, ze hangen niet voor niets op mijn kantoor....

    Veel liefs en blijf vooral zulke leuke berichten sturen!

    Ronald

  • 17 Augustus 2010 - 11:53

    Tessa:

    He die Wendy!
    Al Komodovaranen aan het bekijken op Flores? :-)
    Zo te lezen ben je als je huidige planning doorgaat niet meer in Indo tegen de tijd dat ik daar aan kom. Jammer!! Maar ik zal ongetwijfeld je spreekwoordelijke voetstappen tegen komen op de verschillende eilanden want je bent al op veel plekken geweest waar wij ook heen willen! Veel plezier nog daar en ben benieuwd naar je nieuwe avonturen. X! Tess

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Wendy

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 43637

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 21 September 2010

Back to the basic

Landen bezocht: