Grote dragons @ Komodo Island - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu Grote dragons @ Komodo Island - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu

Grote dragons @ Komodo Island

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

22 Augustus 2010 | Indonesië, Batavia

Hoi mensen!

Hier dan het reisverslag! We zouden vandaag naar Seraya gaan, een eiland bij Flores, maar het hotel zat al vol. Vandaar dat we morgen gaan. Vandaag dus even een relax dagje en dus even mijn waarbenjij volledig updaten. Komt ie!

5 Augustus
Kuta

Vandaag een supermooie dag gehad. Met Dominic (Australier) per scooter naar Bengin gegaan (surfplaats voor gevorderden). Niet voor mij geschikt, maar Dominic kon een paar golven pakken. Vervolgens nog naar Ulu Watu gegaan, hapje eten. Bengin en Ulu Watu is echt prachtig! Mooi strand (niet echt easy zwemmen door de rotsen maar prima om te relaxen). Het is een mooie stek voor goede surfers, dat in elk geval, mooie golven. Het is echt mooi te zien wat de surfers daar allemaal doen. Ook gevaarlijk soms maar tof om te zien. s' Avonds hapje gegeten met Dominic en afscheid genomen. Zijn werk roept weer.

6 Augustus
's Ochtends lekker wezen surfen met Mila en Anya.
's Middags wezen paardrijden met oa. Niki & Roald (ontmoet op Gili Trawangan).
Mijn Paard, Dina, wou geen van de beginners hebben. Hij zag er niet zo vol uit/niet zo mooi. Ach, perfect voor mij dacht ik, geef mij dat paard maar.
Na 5 min. op het paard werd mij verteld dat Dina een snel paard is. Ik moet haar goed onder controle houden, anders is het een speedy.
Heb ik weer dacht ik, haha.
Supermooie rit gehad langs het strand van Tanah Lot. 1 keer ging Dina high speed maar dat was wel super hoor. Ik kreeg hem goed onder controle. Mooi dressuurpaardje volgens Niki.
's Avonds wezen stappen met oa Josh, een Australier die we reeds eerder hadden leren kennen 3.30 uur @ home, slapen.

7 Augustus
Vroeg op, actie.
Wat was ik moe..
Surfen, kom op!
Toch eerst even aan het strand gelegen. Vervolgens toch maar ff surfen dan. Kleiner board, een 7.4.
Fit zijn is toch wel belangrijk bij surfen. Veel blauwe plekken en schaafplekken later genoten van een heerlijke lunch samen met Geoffrey (Australier de vorige avond leren kennen). Toen naar het hotel, douchen en op naar de massage salon. Bodyscrub+Massage voor 70.000 RP (zo'n 6,5 euro, 1,5 uur).
Heerlijk, heerlijk!
Nadien een warme douche (let op: voor het eerst in anderhalve maand --> genieten)! Terug naar het hotel, boek lezen en lekker optijd slapen. Morgen weer een dag!

8 Augustus
Last van hoofdpijn, verstopte neus, spierpijn en vermoeidheid. Na de afgelopen drukke dagen toch maar even een dagje rust pakken. Het surfen vraagt toch veel van me en de vele activiteiten ook.
Relaxed aangedaan, frisse duik in het zwembad en boek lezen.
's Avonds hapje gedaan met Brad, Suzie en Josh, 3 Australiers uit het hotel.

9 Augustus
Niet fit maar toch iets willen ondernemen.
De local Bemo bus naar Denpasar.
Wat heb ik gezien/bezocht:
- Museum Negeri Propinsi Bali.
- Temple Pura Jagatnatha.
Uitgenodigd door Raj voor de ceremonie. Dat is bijzonder, vaak is de tempel tijdens een ceremonie gesloten voor toeristen. Omdat ik me niet zo lekker voelde -helaas- niet bij kunnen wonen. Het begon immers ook pas aan het eind van de middag.
- Baijra Sandhi Monument.
Wat gaaf, echt, ook al voelde ik me slecht, ik ben blij dat ik er even naar toe ben gegaan! Zo mooi. Het heeft wat weg van de Borobodur in Java.
Terug naar Kuta met de Bemo bus. Drie kwartier voo zo'n 0,50 eurocent.
Ff hapje eten in Kuta, bijkomen, douchen en drankje in de Alleycats, een kroeg waar vooral de surfers komen @ Poppies II.

10 Augustus
Op naar Bengin!
Op naar Geoffrey's crib.
Hij had een zeer relaxed hutje aan het strand. Hij surfen, ik relaxen. Voelde me zeker niet lekker, dus alleen maar uit de zon gebleven.
's Avonds hapje eten met Farida (Indonesisch meisje ontmoet in Bengin) en Geoffrey. In Uno's restaurant, heerlijk eten, goede sfeer.
Na het eten nog ff naar Alleycats gegaan voor een drankje :)

11 Augustus
Vandaag niet veel gedaan.
Voelde me erg ziek, hoofdpijn, soort van vastzittend hoofd.
's Avonds hapje wezen eten met Farida in een heel gezellig restaurantje onder een Mangoboom.
Stappen @ Alleycats @ Skygarden. Was erg leuke avond. 2 jongens ontmoet uit Canada, Mike en Teddy.

12 Augustus
Welkom Chantal!
Chantal opgepikt van het vliegveld.
's Middags samen naar het strand met Mike en Teddy.
Surfers bekijken en relaxen.
Hapje gegeten (oa bitterballen :)
en 's avonds stappen met Mike, Teddy en Farida.
Begonnen in Skygarden (free drinks between 10-11). Vervolgens Alleycats en weer Skygarden.
Topavond, party party!

13 Augustus
Scooter gehuurd.
Samen met Mike 2 scooters naar Ulu Watu --> Tempel Pura Luhur Ulu Watu.
Veel apen, die alles pakken wat ze kunnen pakken (oa mijn pet).
Vervolgens naar Dreamland Beach voor de sunset. Zeer relaxed strand (met corrupt/zwartgeld aangekocht) dus zeer commercieel ingestoken maar leuk voor een dagje.
's Avonds uit eten met Mike, Farida, Mark en Daniel (leren kennen bij de tempel in Ulu Watu).
Na het uit eten nog een drankje gedaan @ Skygarden. Tegen 2 uur thuis, slapen, morgen 6 uur worden we opgehaald.
Shutlle bus naar Sanur. Local Boath naar Nusa Lembongan.

14 Augustus
Op naar Nusa Lembongan samen met Mike.
Moet van de avond ervoor.
Tijdens de bootreis nog een Nederlands meisje leren kennen, Petronella. Bij aankomst een hotel gezocht. Mike en Petronelle delen 1 kamer en Chantal en ik 1 hutje met een supermooie badkamer!!
Nusa Indah Bungalows (tevens in de Lonely Planet) a 150.000 RP (zo'n 13 euro).
Vervolgens met Mike en Petronella gelunched.
Scooter gehuurd en op naar Dream Beach.
Nusa Lembongan is een mooi eiland, prima om 2 dagen te vertoefen. Voor zwemmen niet ideaal, veel stroming, maar wel relaxed eiland.
Verder deze dag lekker relaxen op het strand.
's Avonds uit eten bij ons hotel, heerlijk Mexicaans.
Paar biertjes gedronken en dan slapen.

15 Augustus
Pap gefeliciteerd!
's Ochtends ontbeten met Mike en Petronella.
Vervolgens plannen gemaakt voor de komende dagen.
Het plan:
Gili Meno + Gili Trawangan.
Vanaf Gili Trawangan Islandhopping met als eindpunt Flores.
Die trip neemt 4 dagen/nachten in beslag. We gaan oa naar Komodo Island met de Komodo Dragon, Red Beach en naar een onbewoond eiland.
Vervolgens, rond 14 uur, zijn we het eiland gaan verkennen per scooter.
We zijn naar Mushroom Bay gegaan, een strand.
Hebben een Underground House bekeken en zijn naar Nusa Ceningan (klein eilandje vlakbij) gegaan via een brug.
Prachtig uitzicht vanaf Nusa Ceningan, niet bepaald een strand, alleen een stukje water + zand bij de brug.
Paar mooie foto's gemaakt en toen op naar het hotel.
Hapje gegeten en gedronken met Mike, Petronella en 2 Nederlanders die we eerder hadden ontmoet die dag.

16 Augustus
Op naar Gili Meno vanaf Nusa Lembongan, fastboot a 2,5 uur.
Op zoek naar hotel met Petronella.
Hetzelfde hotel als de vorige keer was nog vrij, Tunai. Hutjes op palen met een superdunne matras. Maar ach, voor 150.000 RP incl. ontbijt prima.
's Middags zijn we gaan snorkelen. Veel verschillende visjes op dezelfde plek, erg mooi.
Ook 2 schildpadden gezien.
's Avonds hapje eten met zijn 3-en. Vervolgens naar gitaarspel geluisterd met 2 Duitsers en een Poolse.

17 Augustus
8.50 uur, local boot, op naar Gili Trawangan.
Back Again, 3x scheepsrecht :)
Hotel gevonden, Mila Homestay, wat luxer als de vorige. 250.000 RP incl. ontbijt. De was weggebracht, lunchen en dan..snorkelen!
Hi Turtles, I am back!
Zo mooi gewoon, ben heel gaaf op de foto gezet met een digitale camera van een Italiaans stel. Als het goed is komt ie per e-mail naar mij toe.
Na het snorkelen uit eten met Mike, Jan Willem (duikbuddy Mike) en Petronella. Heerlijk gegeten.
Vervolgens naar Rudy's Bar, paar biertjes gedronken.

18 Augustus
Heerlijk uitgeslapen.
Petronella heeft een extra bed geregeld voor vanavond. 300.000 RP voor 3 personen. De was opgehaald en dan..snorkelen! :)
Weer zo gaaf, ik ging naar de schildpad toe, hoi hoi turtle!
Aai hem voorzichtig over zijn schild. Vervolgens draait hij zich relaxed om, ik ga langzaam klein stukje naar boven en hij komt gezellig mee! Zo tof, ik kon hem zo meenemen aan zijn handje!
4 Italiaanse meiden waren erg verbaasd: Can't believe you just did that! I love turtles, I love the nature!
Na de 1e snorkelronde wezen lunchen.
Tevens Muksin weer gezien. Hij gaf ons de tickets voor de Komodo tour a 4 dagen. Muksin kwam speciaal naar Gili T. om de kaarten te brengen en even bij te praten.
Hij heeft het zwaar, zijn oom was gisteren bevragen a 750.000 RP (zo'n 70 euro). Hiervoor heeft hij geld moeten lenen.
's Avonds hapje eten @ Beach Bios --> The Road.
Slechte film, heerlijke bedjes en heerlijk eten.
Vervolgens naar Rudy's Bar met Petronella en Jan Willem. Paar biertjes gedronken.
Daniel kwamen we nog tegen.
Hij vertelde over een kampvuur met een aantal mensen+muziek.
Aangezien het na 12 uur was en er geen muziek meer in Rudy's Bar werd gedraaid (Ramadan) leek ons het kampvuur nog niet eens zo'n slecht idee.
Heerlijk relaxed, chillen bij het kampvuur.
Lachen om de mensen die Mushrooms hadden ingenomen. Ze hadden het koud, warm en vonden het heel druk overal.

19 Augustus
Komodo trip/Flores met vandaag:
Bangsal - Mataram - Labuhan Lombok - Gili Bola
7.45 uur @ harbour Gili T.
Op naar Banksal (Lombok) met een klein bootje.
Daar Muksin nog gezien en 300.000 RP gegeven (zo'n 25 euro) van Chantal, Petronella en ik.
Zo kan hij een gedeelte van de begravenis afbetalen.
Vervolgens op naar Sengigi per bus voor inkopen. Veel gekocht, deo, reinigingsdoekjes etc. Maar ook chocolade, chips, etc.
4 dagen geen douche, geen winkels, alleen op een boot..
Na de inkopen met de shutllebus naar Labuhan Lombok (haven). Zelfs 8 levende kippen gingen mee aan boord, onze maaltijd..maar niet die van Chantal en ik..).
Eenmaal aangekomen op Labuhan Lombok met de "zeilboot" richting Gili Bola.
Eenmaal daar aangekomen tegen 18 uur diner en wat gedronken.
FF in het schriftje schrijven en optijd slapen. Morgen 3 uur weer verder varen.

20 Augustus
Gili Bola - Moyo - Satonda
Op naar Forest of Moyo, op naar de waterfall.
Naar boen geklommen, ff gewassen in het heerlijk verkoelende water.
Vervolgens weer terug zwemmen naar de boot.
Op naar het zout water meer in Satonda.
Niet zo bijzonder als gedacht maar wel een groter meer als gedacht.
Verder deze dag gezwommen, gesnorkeld en een aantal mensen gingen vissen.
De avondmaaltijd zien te vangen..met resultaat! 5 vissen!

21 Augustus
Gili Laba - Komodo - Red Beach - Kalong Island
Komodo dragons bekijken!
Gigantische beesten, enorm!
Die wij hebben gezien waren wel zo'n 3/4 mter, o nee, wel 5 incl. staart.
Heerlijke dag gehad.
Het rode strand gezien, waar iets meer als 1000 mensen wonen. Bijzonder..
Teven Flying Foxes gezien en wilde vogels (arends?).

22 Augustus
Kalong Island - Rinca - Kelor Island - Flores
Komodo Island!
Komodo dragons, Buffalo's, Apen in het wilde leven.
Een mooie spannende toch van zo'n 2 uur.
Verder wezen snorkelen en zwemmen. Nog een eiland bezocht, onbewoond, ik geloof dat ik dat het mooiste vond van de hele bootreis.. Kelor island geloof ik. Schelpen zoeken, gedachten uitschakelen en genieten van de rust.
Zo'n 2 uur met de boot vervolgens en daar zijn we dan: Flores!
Hotel Garden voor 1 nacht geboekt. Douchen genomen en zometeen ff hapje eten en borrelen met de groep in "De Lounge", een bar/restaurant.

Wat een tocht de afgelopen 4 dagen op een boot, een slaapzaal, een regenton met fresh water om je af en toe mee af te spoelen (voor 18 man 1 ton).
Gelukkig ging het slapen goed voor Chantal en ik maar menigeen heeft niet kunnen slapen.
Het waren mooie dagen maar het genieten van een eigen kamer en douche gaat nu beginnen.
Morgen gaan we trouwens naar een eilandje voor 2 nachten vlakbij Flores, Seraya. Heerlijk genieten. Geen internet, wellicht ook weinig bereik met gsm, maar relaxed-heid is er vast te vinden :)
Tot snel!

  • 22 Augustus 2010 - 12:40

    Diane:

    Wow Wendy,
    Heelijk om zoveel foto's te bekijken! Ik geniet zo heerlijk mee!
    Heel leuk! Ben benieuwd naar de verhalen die erbij horen!
    Ennuuhh ik herken het hutje op gili Meno..hoop alleen dat de toilet beter werkt dan de vorige keer toen wij er waren!
    Have fun meis! Kus Diane.

  • 22 Augustus 2010 - 14:26

    10NY:

    JHEEEEEE,

    Hoorde dat jullie cruise goed was verlopen! Poehpoeh het lopend buffet(Kukkeleku) werd ik ook niet vrolijk van!!!Maar verder kon me dit ook wel bevallen die mooie stranden, lieve mensen, en prachtige dieren.
    Amuseer je verder nog met Chantal en ik kijk uiteraard weer uit naar je leuke verhaal.......en vooral doorgaan!!!!!!
    Dikke poen uit limburg

  • 22 Augustus 2010 - 15:31

    10NY Voor Chantal:


    Ik had al de fotokes bekeken voordat ik zelf je sms kreeg. Je weet toch dat ik jullie in de gaten blijf houden Haha. En uiteraard blij ben je weer eens te zien.
    Wat een (suite) trouwens op jullie (cruise)boot!
    Meid eine dikke poen van dien mammake en pappeke en eine vette lik van bl0f


  • 22 Augustus 2010 - 18:52

    Lisette:

    Hey Wendy en Chantal,

    Wat een geweldige foto's..zo mooi daar! Geniet er nog van samen

    x Liset

  • 23 Augustus 2010 - 07:09

    Jolien:

    Ik heb weer erg genoten van je verhalen en foto's! Super dat je die schildpadden aan kon raken, zag je foto op facebook. Die komodo dragons zijn ook leip! Geniet ze nog!

  • 23 Augustus 2010 - 10:01

    Tanja:

    Hi Wendy!

    Wat heb je een mooie tijd daar! Tenminste je verhalen en foto's spreken voor zich.
    Geniet er nog lekker van!
    Heel veel plezier!

    Kus Tanja

  • 23 Augustus 2010 - 16:13

    Zussie:

    Heeey Sis en Chantal,
    wat mooi daar.. ooh super mooie foto's..
    haha, ik zou zeggen: fotoboekje waard! haha.. En de foto's die je voor mij hebt gemaakt, echt mooi! thx! ik ga voor je kijken op internet naar meditatie/yoga!je hoort van me.. vandaag 1e werkdagje gehad, viel tegen zo vroeg eruit.. maar groep 5 is een leuk groepje! woensdag kennismaken met groep 8! Sis, have fun.. Love You KUS

  • 23 Augustus 2010 - 16:22

    Ma En Pa :

    wendy wat geweldig wat je daar allemaal doet het land spreekt me erg aan ik had niet gedacht dat het zo mooi was daar hier is alles druk druk en vol daar is zoveel natuur en de fotos geweldig leuke kleding die je draagt hoop dat ik snel weer van die mooie fotos te zien krijg x x ons we houden van je

  • 23 Augustus 2010 - 20:09

    Jell&Lijn:

    Lekker bruin hoor!!! Mooie strandjes, leuke mensen die je ontmoet, mooie foto's!

    Dit neemt niemand je meer af! Ga je de 3e maand ook nog door met reizen??? We zijn benieuwd! En kom maar snel weer soep eten als je terug in Utregg ben... We zijn benieuwd naar je verhalen!!! (Nog meer dan we nu lezen:D!)

    Bij ons is het werken weer heerlijk begonnen... En de regen ook:(!

    Groetjes, Jell en Lijn

  • 24 Augustus 2010 - 06:27

    Olivier:

    Lieffies!

    Wat onwijs cool allemaal! Ik ben jaloers! Geniet er lekker van, ik blijf lezen.

    Hier net terug van een weekend Londen.

    x Olivier

  • 25 Augustus 2010 - 09:50

    Hans En Hélène:

    Hoi ik had al een tijdje niet meer gekeken maar kan nu bijna niet meer bijhouden wat je allemaal doet en meemaakt geweldig wat een ervaring heel gaaf heel veel plezier nog en liefs van ons allemaal en een knuffel van Mirthe en Mika

  • 29 Augustus 2010 - 13:09

    Jurjen:

    Hey Wendy!

    Heb eindelijk ook eens even de tijd genomen om je verhalen en foto's door te nemen... ziet er SUPER uit!! Ben jaloers!;)

    Have fun nog! Benieuwd naar je volgende belevenissen!

    Groetjes!
    Jurjen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Wendy

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 43636

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 21 September 2010

Back to the basic

Landen bezocht: