Labuan Bajo, Seraya, Amed en verdere plaatsen! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu Labuan Bajo, Seraya, Amed en verdere plaatsen! - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu

Labuan Bajo, Seraya, Amed en verdere plaatsen!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

31 Augustus 2010 | Indonesië, Kuta

Hoi hoi mensen!

Hierbij weer even een verslagje van de laatste dagen!

23 Aug
Vandaag blijven we toch nog een dagje in Labohan Bajo (geen hutje vrij voor vannacht op Seraya).
Ik ga eerst even verder met gisteravond.
Gisteren een hapje gegeten met de groep v/d boot @ Lounge Restaurant.
Vanochtend, de 23e aug. met Chantal naar het ziekenhuis voor haar keel.
"Hopefully we will not see you again", sloot Chantal mee af..
Overdag weinig gedaan, slippers gekocht (de Havaianas uit Thailand hadden het inmiddels begeven).
De achterwijk bezocht, foto's van de kinderen gemaakt met balonnen van Chantal en wezen lunchen.
Nog ff gekletst met onze 2 dronken Engelse buurjongens (Peet&Nick) die we kennen van de boot.
's Avonds wederom hapje eten met de groep, gezellig @ Persona.
Totdat..Peet & Nick elkaar gingen uitdagen. Beter gezegd, Nick ging Peet uitdagen om van 8 meter hoog via een "boom" naar beneden te klimmen. Lees: boom.. Het waren takken van max 2 cm doorsnede..
Daar ging hij..vallend naar beneden, 8 meter hoog..
Ik durfde niet naar beneden te gaan, was er bijna van overtuigd dat hij zijn nek gebroken had..
Even later kwam hij weer boeven, stoer als hij was, lijkbleek, schrammen, op het punt over te geven..
"Nee, het gaat wel, ziekenhuis is niet nodig.."
Zo ook zijn vriend Nick..
In ons bed neergelegd zodat in elk geval Chantal en ik een oogje in het zeil konden houden. Want ook Nick had genoeg alcohol gehad..
Na 5 minuten waren Chantal en ik er klaar mee (en overstuur). Nu naar het ziekenhuis, hoe dan ook.
Op naar het plaatselijke ziekenhuis, waar we vanochtend ook waren (zeg nooit dat je hoopt iemand niet nog een keer te zien..).
Onderzoek door dezelfde arts wees uit: gebroken ribben, wellicht ook schouderbeen + elleboog.
Rontgen kon daar niet maar daarnaast moest Peet gewoon zo snel mogelijk daar weg. De smerigste badkamer die wij in een hostel hebben gehad is schoon vergeleken met de badkamer in het ziekenhuis. Daarbij hebben wij echt smerige badkamers gehad! Kun je je een voorstelling maken?
Nick bellen met de verzekeringsmaatschappij, ik en Nick de backpacks van Peet en Nick inpakken en afwachten.
Tegen 5 uur 's nachts zijn Chantal en ik naar ons hotel gegaan, kapot van de dag en avond/nacht.
Tot morgen..

24 Aug
Uitgeslapen tot 9.30 uur.
Nog wat kleine dingen gekocht.
11.00 uur vertrek richting Seraya per boot.
Nog een schietgebedje gedaan voor opa, hij krijgt vrijdag een onderzoek aan zijn blaas.
13.00 uur aankomst in Seraya.
Supersimpele hutjes (geboekt via Gardena Hotel in Labuan Bajo).
Vervolgens wezen lunchen bij het restaurant v/h hotel en gesnorkeld en wezen relaxen.
Seraya is echt een prive-eiland waar buiten ons "hotel" en restaurant niks verder te vinden is. (o ja, ook een paar parelverkopers).
's Avonds zonsondergang bekeken met 2 Belgen (broer en zus), wat erg mooi was!
Vervolgens hapje eten en lekker op tijd slapen :)

25 Aug
Ontbijtje + 8 uur met de boot op naar Labuan Bajo Airport.
Met het vliegtuig naar Denpasar (Bali). Goede vlucht gehad, 12 uur @ Denpasar.
Vervolgens met de taxi naar Amed, een gebied voor snorkelen + duiken in het oosten van Bali.
In Amed een goed hotel gevonden, echt superluxe, de naam?
Galang Kangin in Jemeluk.
Luxe, alleen 1 groot minpunt, de matrassen waren superdun!
Echt lekker slapen, mwoah..
Deze dag verder weinig gedaan, we waren immers pas om 16 uur in Amed.

26 Aug
Scooter gehuurd om Amed en de overige kleine plaatsjes mee te verkennen + snorkelen.
Als eerste op naar het Japanse Wrak in Aas + Genung Angun (het anker van het wrak).
's Avonds lekker hapje eten bij een luxe restaurant "The hidden garden Bungalows". Erg goed eten, prijzig, maar ach, soms mag dat :)

27 Aug
10.00 uur, op naar Kuta met de taxi, RP 450.000.
Gede, de chauffeur van eergister, haalde ons weer op.
Uiteindelijk niet alleen taxi rit gehad, maar ook veel bezocht.
Waaronder een koningshuis, Watergarden of Karangasem Kingdom. Supermooi!
Mooie tuin, mooie gebouwen.
Mooi verhaal over een koning met 28 kinderen en 1 Nederlandse schoondochter, bijzonder om te zien op de foto.
Vervolgens op naar Ubud.
Rijstvelden bekeken en naar een grote winkel, Aussie Garden. Daar nog een paar dingen gekocht.
Vervolgens McDonald + op naar Kuta, op naar hotel New Arena, Poppies Lane I.
Mooi hotel, 200.000 RP, airco, hot water.
Daarna nog voetmassage + op tijd slapen.

28 Aug
Lekker uitslapen en Chantal ging op tijd surfen.
Na een uurtje lag ze te chillen op het strand, geen/nauwelijks golfen.
Vervolgens veel inkopen gedaan.
Tegen 17 uur met een voldaan en vermoeid gevoel naar het hotel.
Bijkomen, douchen + klaarmaken voor het eten.
Eten @ Un's Restaurant met Farida + Jacco (Ned. jongen uit het hotel).
Erg gezellige avond gehad & lekker eten.
Ook nog iets gedronken @ Alleycats + Skygarden.
Tot morgen!

29 Aug
Uitslapen voor mij, niet voor Chantal, aangezien ze surfles heeft.
Lekker ontbijtje @ hotel.
Vervolgens weer gaan shoppen in de hitte van Kuta :)
Wederom een voetmassage 1 uur voor 50.000 RP en heerlijk wezen eten bij de Mexicaan.
Nog even met opa gebelt en mijn ouders. Bij mijn opa is prostaatkanker geconstateerd..
Met opa gaat het goed zegt hij.. Het onderzoek was geen pretje en over 4 maanden krijgt hij weer een onderzoek.. Het doet me denken aan oma, 8 jaar geleden overleed zij toen ik 3 maanden in Engeland zat.. Hopelijk geen herhaling van toen..

30 Aug
De dag dat Chantal weer naar Nederland gaat.
's Ochtends ontbijtje, Chantal surfen en ik ff een cadeau voor papa gekocht en een ander/goedkoper hotel voor mij geboekt (Suka, 121.000 RP).
Tegen 12-en kwam Chantal weer van surfen en gingen we lunchen met Jacco @ Tree House (daar hebben ze zelfs bitterballen).
Vervolgens tot half 5 @ het strand.
Daarna ging Chantal naar het vliegveld en ben ik nog ff over het strand gelopen.
McDonald take away + per taxi-scooter naar het hotel.
Boek lezen + slapen :)

31 Aug
Veel geluidsoverlast, muggen, bedbugs.
Genoeg reden om toch naar het duurdere New Arena te verkassen.
Zelfde kamer, heerlijk met airco, zwembad, handdoeken en schoon beddengoed.
200.000 RP.
Van 10-12 uur lekker aan het zwembad gelegen. Nog een Amerikaan en meiden uit Zweden leren kennen.
Vanmiddag plannen: strand, relaxen, pizza take away.

Mijn verdere planning trouwens:
1 sept. (morgen) vliegen naar Singapore voor 3 nachten @ Sleepy Sam's hostel.
4 sept. naar Bangkok voor 1 nacht (ik ga daar nog lunchen met een Ned. meisje die ik via wereldwijzer.nl ken).
5 sept. vlieg ik vervolgens naar Chiang Mai om 6 sept. te beginnen aan een 10-daagse meditatiecursus bij het International Buddhism Center http://www.fivethousandyears.org/center/
Mijn retourticket wil ik gaan vervroegen, mogelijk 20 september, maar de datum is nog niet zeker.

Tot voor nu, tot de volgende keer!

• 01 September 2010 - 05:27

Ronald:

Jeetje, wat een mooie reis. Tja, het leuke van vakanties: je maakt nog eens wat mee, ook met mensen uit andere landen. Wel goed dat jullie die twee naar het ziekenhuis hebben gebracht. Mooie foto's zeg. Goede reis naar Singapore/Bangkok en geniet van de meditatiecursus. Hartstikke leuke dat je ons zo op de hoogte blijft houden.

Groetjes,
    Ronald

• 01 September 2010 - 06:53

Chantal:

Heej meissie!

Helaas zal ik vanaf nu niet meer in je verhalen en foto's verschijnen, maar zal ik ze lezen/bekijken vanuit het koude (maar gelukkig wel zonnige) Nederland.

Vandaag moet ik helaas weer aan het werk, maar het mooie Indonesië zal nog vaak door mijn gedachten flitsen :-)

Bedankt voor de ontzettend leuke tijd en heel veel plezier, gezondheid en ontspanning gewenst voor het vervolg van je reis!

Kus Chantal

• 01 September 2010 - 10:54

Lynn:

Wendy! Wat een mooie en indrukwekkende dingen maak je mee!
    Ontzettend cool die meditatiecursus! Echt te gek! Geniet van je laatste 20 dagen dan waarschijnlijk!
    Liefs!!

• 01 September 2010 - 12:42

Diane:

Ha meis,
    Tof verhaal weer!
    Veel plezier in Thailand, hoop dat je nog wat aan de tips hebt!Kuss

• 01 September 2010 - 18:22

10NY:

Jooeehooee!!!

Singapore dat moet mega geweldig zijn........mijn ouders zijn er een paar geweest toen ze op doorreis waren naar New Zealand long time a go!!
    Hier alweer een wasmachine overspannen en stijkijzer oververhit van al die was die uit de backpack verscheen HAHA.
    Chantal's eerste werkdag zit er weer op en gewoon weer alles van ouds!
    Prachtige verhalen,en leuke activiteiten, heerlijke etentjes en drankjes, geweldige mensen en zoooveeeel moois.
    Dat is een SUPER ERVARING en neemt niemand jou en Chantal meer af!!!
    Mup kiek good oet en tel de daagjes noe mèr aaf en eine knuffel oet Aelse

• 02 September 2010 - 08:29

Marion En Gerard:

leuk (en spannend!)om alles even weer te lezen.
    Jeeeetje die stoere boy's ook!!
    Leuke foto's, Wendy nog heel veel plezier. En mediteer ze. groetjes.

• 04 September 2010 - 14:31

Naomi:

Wat gaaf dat je naar een boedistisch centrum gaat, dat heb ik ook altijd al een keer willen doen! En waarom wil je je ticket vervroegen? Ben je blut of heb je gewoon geen zin om alleen verder te moeten?

X

• 05 September 2010 - 13:34

Opa:

opa zit hier bij ons (hans en helene) we hebben opa alles laten zien op de site en opa vind het allemaal heel mooi maar hij is blij dat je eerder terugkomt

• 05 September 2010 - 17:06

Marjolein:

Hoi Wendy,

Heb weer ff 'bijgelezen', wat maak je veel mee! Geweldig hoor :) Foto's van de schildpad zijn erg mooi!

Geniet nog daar!!

Groetjes, Marjolein (inmiddels oud-collega Helma)

• 15 September 2010 - 16:28

Ans:

Hallo Wendy,
    Vandaag weer even al de bijzondere verhalen gelezen en de foto's bekeken. Hoop dat je kunt ontspannen in Thailand. Wel even wat anders dan steeds weer gezellge dingen doen met de vele mensen die je ontmoet.Wens je nog veel leuke momenten en alvast een goede thuisreis.