Welkom op Gili! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu Welkom op Gili! - Reisverslag uit Gili Trawangan, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu

Welkom op Gili!

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

20 Juli 2010 | Indonesië, Gili Trawangan

Hoi hoi allemaal!

Mijn titel zegt: Welkom op Gili. Maar eigenlijk ben ik qua reisverslag nog op Bali.

Van 9-13 Juli
Kuta (Bali)
Daar zijn we wezen stappen, lekker aan het zwembad gelegen, strand, voetmassage en veel nieuwe mensen hebben we er leren kennen (uit Nieuw-Zeeland, Australie). Deze dagen ben ik ook ziek geweest, buikgriep, erg vervelend, gelukkig na een week weer opgeknapt.

13-15 Juli
Ubud: naar het Monkey Forest geweest, mountainbiken langs de rijstvelden, een compound bezocht.

15 Juli
Lovina
Heerlijk, super mooi hostel, met zwembad nog wel! Dit was echt even tot rust komen, we hebben hele mooie dingen gezien en leuke mensen leren kennen. Hier heb ik ook parels gekocht voor mijn moeder. Deze dag kon ik eindelijk ook echt genieten van het eten na mijn buikgriep.

16 Juli
6 uur 's ochtends, wat gaan we doen? Dolfijnen bekijken in het wild!
Ofwel lekker vroeg in een bootje op zoek naar de dolfijnen. De dag ervoor hebben we het besproken en toen vroeg ik gelijk of het mogelijk was te zwemmen met de dolfijnen. Nee, dat heeft geen nut, aangezien de dolfijnen weg zullen zwemmen. Op het moment dat we er waren vroeg de visserman echter: wil je nog zwemmen, je zou het kunnen proberen! Ga vooral rustig het water in en zwem heel rustig richting de dolfijnen. Tja, ik mijzelf kennende, binnen 5 minuten lag ik in het water. Rustig zwemmen, lekker dobberen en op mijn rug liggend de geluiden van de dolfijnen aanhoren. Fan-tas-tisch echt waar, wat een geweldige ervaring. En goh, de dolfijnen, wat kwamen ze dichtbij zeg! Zelfs de visserman was er verrast over, hij was echt verbaasd, zo dichtbij had hij nog niet eerder meegemaakt. Achteraf bekeken met een reden, een reden waarvan bekend is dat het niet voor het plezier is dat de dolfijnen zo dichtbij kwamen. De dolfijnen waren mij aan het beschermen. 1 minuut nadat ik in de boot zat en we iets verder bij de dolfijnen verwijdert waren zag de visserman iets naast onze boot. Een vin..Communicatie met een andere visserman leverde het volgende op: het was een reef shark. Een haai..
Ik kan het verhaal nog spannender maken, maar daar krijg ik het alleen maar warmer van. Een reef shark is een haai die normaliter alleen maar op de bodem zwemt, tenzij hij honger heeft.. Dat was in dit geval waarschijnlijk de reden. Hopelijk is een visje het enige resultaat van zijn eetlust.
Gespannen van deze dag heb ik geproost op het leven en dat je er maar van moet genieten!
Het is goed gegaan!

17 Juli
Op naar Gili Trawangan. Een heftige boottocht gehad, Diane was nog even ziek, maar herstelde gelukkig snel aangezien we aan het eind van de boottocht zaten toen ze ziek werd.
Op Gili hebben we lang gezocht naar een hostel, na enige tijd gelukkig eentje gevonden tegen een prima prijs. 150 Rupia, zo'n 12/13 euro voor 2 personen incl. ontbijt, koopje :)

18 Juli
Vandaag een topdag gehad!
Heerlijk uitgeslapen tot 11 uur, ontbijt bij het hotelletje gehad en daarna op naar het strand. We kwamen nog een Duits stel tegen waar we gisteren mee op de boot zaten. Zij zaten in een luxe resort, even gekletst en toen een stuk gaan snorkelen. Supermooi, echt waar! Heel veel vissen en zelfs een schildpad, een grote die lekker koraal aan het eten was. Tof! Vervolgens een heerlijke lunch gehad.
Toen weer op naar het strans om lekker te gaan snorkelen. We kwamen de jongen nog tegen waar we onze flippers hebben gehuurd. Hij vertelde 's ochtend al dat hij wel mee wou tegen 16 uur en laat het nou juist 16 uur zijn! We zijn een stuk gelopen naar de harbour, onze tassen gedropt bij het hotel en vervolgens gaan snorkelen.
FAN-TAS-TISCH!!
Fantastisch, geweldig. Om veel moois te zien hoef ik zeker niet te duiken. Heel veel mooie vissen, wel 10 schildpadden van zo'n halve meter groot en ik heb er zelfs 2 geaait :) Zo super!!
Dat die jongen, Eric, me ging was ook super, hij kent het goed en wist ons veel te vertellen. Soms ging hij naar de bodem om een schildpad te aaien en kwam de schildpad gezellig mee naar boven zwemmen. Schildpadden, mooi mooi mooi!

19 Juli
Strand gelegen, snorkelen met een groepje (vandaag een schildpad van ruim 1 meter gezien) en 's avonds naar Blue Marlin party geweest. Het was een leuke dag, maar om eerlijk te zijn kan de top-snorkel-dag van gisteren er niet tegenop!

20 Juli
Vandaag.
Snorkelen, strand gelegen en per fiets het eiland rond geweest.
Op een lowrider overigens.
Daarnaas ook nog even naar de lokale basisschool geweest. Ik was erg verbaasd en heb regelmatig tegen Diane gezegd: dit is niet normaal, kijk Diane, dat is toch niet normaal?!
Maar wat is normaal? In Nederland heb je drukke kinderen die niet luisteren, er zijn leraren die met 1 blik al kan laten zien dat de kinderen stil moeten zijn. In Indonesie lijkt het wel the other way around. De kinderen schreeuwen, praten de hele tijd met elkaar. Daarnaast is er ook niet echt "les" volgens mij. Er wordt iets op het bord geschreven en de kinderen moeten dat overnemen in hun schrift. Een les Information&Communication met betrekking tot computers wordt als het volgt gegeven:
Het boek is hierbij leidend, er staat in waar te klikken om bijv. een Word bestand op te slaan. Hoe kun je zoiets snappen als je geen computer hebt waar je het op kunt oefenen? Dan zegt Word een kind toch niks?
Momenteel zit ik even achter de computer vlakbij het hotel. Diane is inmiddels klaar met haar verhaal en ik nu ook bijna.
Zometeen gaan we lekker even een hapje eten. Morgen gaan we met de lokale boot naar Lombok. 1 uur doet de boot erover en de kosten: 10.000 Rupia, nog minder als 1 euro.
De prijzen hier, ik kan me er nog steeds over verbazen!

Take care allemaal!

Liefs Wendy

Ps: excuses voor (eventuele) spelfouten nu of in de toekomst :)
Ps:
@ Reacties: dank ervoor, ik vind het erg leuk ze te lezen, super!
@ Maureen, take care de laatste dagen inmiddels. Laat je maar goed verwennen door Kitty :)
@ Ronald, terwijl ik de foto van de bank maakte moest ik nog wel aan je denken. Ik dacht zo van: hmmmz..ik zal Ronald eens vragen; zal het een "gezonde" bank zijn?

  • 20 Juli 2010 - 14:42

    Tessa:

    Ooooh Wendy! klinkt heerlijk allemaal! Superblij voor jou en ook voor mezelf, aangezien ik over 2,5 maand er ook zit! kan niet wachten!!! Enjoy en ik blijf je avonturen volgen!

  • 20 Juli 2010 - 14:47

    Lynn:

    Wat een heerlijke dingen maak je daar mee! Dat van die fantastische snorkeldag geloof ik me-teen!
    Geniet, geniet, geniet! (en niet weer ziek worden) ;)
    Liefs!!

  • 20 Juli 2010 - 15:08

    Wendy:

    Hey Wen,

    Topverhaal weer! En wat een bikkel, zwemmen terwijl er een haai vlakbij is ;)
    Geniet ervan!!!!!

    X

  • 20 Juli 2010 - 17:17

    Naomi:

    Hey Wen,

    Wat gaaf dat jullie die school in mochten, kan je daar echt zo naar binnen lopen? Alleen dát is al heel anders dan in NL. En ik had verwacht dat de kinderen daar juist heel braaf en stil waren, stom.

    Ik heb weer heerlijk genoten van je verhaal, heel veel plezier de komende dagen en ik kijk weer uit naar je volgende verslag!

    X

  • 20 Juli 2010 - 18:13

    Laurien:

    Hoi Wendy,

    Ik lees met heel veel plezier je reisverslagen en de herinneringen van de kerst komen weer boven en ik zou zo weer terug willen. Zo zijn wij ook in Lovina geweest en hebben ook veel dolfijnen gezien, je treft dat nl. niet altijd. Ook Ubud vind ik een geweldige plaats en heb daar heel wat uurtjes rondgedwaald. Inmiddels hebben wij besloten om ook volgend jaar weer terug te gaan naar Indonesie en als het kan 4 weken maar dan moet ik nog even lief naar JOhn kijken.
    Geniet er nog lekker van.

    Laurien

  • 20 Juli 2010 - 19:17

    Richard Van Driel:

    Hoi Wendy,

    Geweldig om je verhaal te lezen en de plaatjes te bekijken :-D

    Have fun!

    Greetz,

    Richard

  • 20 Juli 2010 - 21:18

    Jolien:

    Gaaf dat je met schildpadden hebt gezwommen! Vond het ook echt gaaf om die beesten te zien zwemmen op de Galapagos, maar helaas kon ik ze daar niet aaien. En wat schrikken van die haai, maar gelukkig is het goed gegaan! Mooie foto's en reis ze!

  • 20 Juli 2010 - 21:22

    Orhan:

    Hey Wen,

    helemaal super dat je het naar je zin hebt.
    Pas je wel op voor de haaien??
    groetjes orhan

  • 21 Juli 2010 - 14:05

    Mam:

    hoi wendy kon niet eerder berichtje sturen geen internet nu alles goed wat geweldig met die dolfijn maar niet met die haai doe die dingen maar niet weer mooie foto s die je gemaakt hebt je mag je zelf er ook wel vaker bij opzetten vinden we wel leuk dan ben je lekker dicht bij geniet lekker van alle mooie dingen om je heen heel veel kusjes van pa en ma ps geen gevaarlijke dingen doen

  • 21 Juli 2010 - 16:22

    Liset:

    Dag mevrouw!

    Wat een verhalen weer zeg! Prachtig, je maakt echt veel mee! Zit nu in de trein door Hollandse landschap, ondertussen jouw foto's bekijkend...echt zo'n andere wereld daar. Ipv haaien en schildpadden zie ik nu luie koeien liggen :)

    Veel plezier nog, geniet van elk moment daar!

    Xx

  • 21 Juli 2010 - 19:01

    Elke:

    Hey Wendy,

    Wat indrukwekkend allemaal wat je meemaakt. Heel leuk om je verhalen te lezen. Ik wens je nog heel veel plezier. Geniet er lekker van!

    Liefs Elke

  • 22 Juli 2010 - 06:37

    Chantal:

    WAT HEERLIJK! Leuk om je verhalen te lezen (behalve van die haai :-s) en je mooie foto's te bekijken! Die dolfijnen en schildpadden, wow!

    Ik kijk uit naar je volgende reisverslag!

    Tot snel! x

  • 22 Juli 2010 - 07:30

    Janneke:

    He Wendy,

    Jaja...ik heb je site gevonden en alles gelezen!!
    Allereerst jammer dat je vrijwilligerswerk niet door gaat...maar je vindt vast wel andere dingen om te gaan doen!!

    Echt super om je verhalen zo te lezen!! Oh wat krijg ik dan ook zin om op vakantie naar Thailand te gaan! hihi... :-)

    Geniet van alles wat je ziet!

    Liefs,
    Janneke

  • 22 Juli 2010 - 17:26

    Ans C:

    Wendy, wat spannend wat je daar allemaal meemaakt.Ben wel geschrokken van die haai,maar wat zijn dolfijnen schatjes he'. Maar parels vind ik ook wel mooi hoor! haha. Hele dikke knuffel van mij en Jos.

  • 23 Juli 2010 - 21:17

    Lijn&Jell:

    Hee Wennn!

    Eindelijk lezen wij ook je verhalen.
    Je hebt al heel wat meegemaakt, super vet!
    Superrr zonde van het werk in Lombok, maar hopen dat je hierdoor weer iets anders vind.
    Geniet van het reizen en we houden je in de gaten.

    x

    PS: je vind het vast niet erg als we een paar van jouw foto's op canvas zetten voor in de woonkamer ;)

  • 24 Juli 2010 - 14:26

    Sis:

    heey sis,
    even kort snel berichtje vanuit Curacao.. kan niet je hele verhaal lezen want heb nog 9 minuten internet, haha.. Hier is het top, erg mooi. Eergister heel curacao gezien omdat we een auto tot onze beschikking hadden. gister in buggys gereden, net zo gaaf.. alleen rick sprong de zee in met mijn camera op zak, helaas is de camera dus overleden. Hopen dat de fotos nog wel op de stick staan. Gister bij acda en de munnik geweest, maar beetje saaie muziek. Heerlijk weer, mooie stranden, veel vissen.. Zelfde als bij jou denk ik. Whaa dat van die haai moest ik ff lezen, damn.. wat een gelukje.. echt scaryyy.. Liefiej, geniet ervan.. doe ik ook nog tot vrijdag.. Hele dikke kus van je zussiej.. XXX

  • 25 Juli 2010 - 17:47

    Ingrid Lutgendorff:

    Hoy Wendy.Wat ben jij een avonturier,geweldig.Die foto's wat mooi.Het is daar een hele andere wereld.Moeten wij ook maar eens bekijken in de toekomst.Geniet er maar lekker van, Je hebt wel een beschermengeltje gehad,ik praat nu over het avontuur De Haai.Nou Wendy ik blijf je volgen,dus veel schrijven en natuurlijk mooie Foto's op je site plaatsen.Doe wel voorzichtig.groetjes Rene en Ingrid

  • 28 Juli 2010 - 13:32

    Mariek:

    Hi Wen!
    Wat leuk om al je verhalen te lezen,
    jij vermaakt je opperbest zo te lezen ;)
    Herkenbaar dat je zo geniet van die zeeschildpadden,
    Heb ik ook gedaan, het geeft je zo'n vrij gevoel!
    En die haai, kippenvel.. Meid meid ;)

    Het is hier gelukkig nu iets beter weer,
    zodat ik nog een beetje van mijn laatste 3 vakantie
    dagen kan genieten :) Maandag begin ik bij mijn Nieuwe
    Baan, we houden nog wel contact via sms :)
    Verder gaat het nog steeds prima, soms moeilijke momenten
    Maar dat hoort erbij :)

    Enjoy! Ik denk aan je :)

    X Mariek

  • 29 Juli 2010 - 17:59

    Pa :

    hoe gaat het op het moment aan die kant alles goed

  • 30 Juli 2010 - 18:15

    Anne-berthe:

    he wendy,
    dacht net voordat je ging: ik zal wendy nog even heel veel plezier wensen. maar ja, zo ben je tijden verder, en ik heb het dus niet gedaan.
    Na ja, zo te lezen is het ook wel goedgekomen zonder dat ik je veel plezier heb gewenst.

    Voor de komende maanden ook heel veel plezier.
    Groetjes Anne-Berthe

  • 31 Juli 2010 - 21:12

    Tanja:

    Hi Wen!

    Hoe is het met je? Zo te lezen en te zien vermaak je je maar al te goed! Fijn dat je zo geniet, blijf dat lkkr doen!

    Hier gaat ook alles goed. Wij zijn op vakantie naar Zwitserland geweest, leuk! Alleen niet zulke spannende verhalen als jij ;-)

    Take care!

    X Tanja

  • 03 Augustus 2010 - 18:46

    PA:

    dag wendy alles oke ik zit nu achter jou laptop alles werkt weer hier is alles goed afz pa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili Trawangan

Wendy

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 43637

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 21 September 2010

Back to the basic

Landen bezocht: