Laatste dagen Chiang Mai, laatste dagen reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wendy - WaarBenJij.nu Laatste dagen Chiang Mai, laatste dagen reis - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Wendy - WaarBenJij.nu

Laatste dagen Chiang Mai, laatste dagen reis

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

25 September 2010 | Thailand, Chiang Mai

Mensen,

De laatste dagen van mijn reis zijn inmiddels achter de rug.
Na terugkomst in Green Tulip Hostel te Chiang Mai heb ik rustig aangedaan. Alhoewel rustig..hmmz.. ook weer niet :)
Een verslag van de laatste dagen in Chiang Mai.

15 Sept
De 15e ben ik door Chiang Mai gelopen, heb ik meditatiekussens gekocht en heb ik 's avonds weer gemediteerd. Hoewel ik tijdens de meditatiecursus behoefte had "naar buiten te gaan". Had ik "buiten" de behoefte om binnen te mediteren!
Hoe apart!
Veel "lawaai". Veel auto's, motoren, muziek, geschreeuw, wat had ik het moeilijk de eerste paar dagen en soms nu nog ook!

Maar het was heerlijk om te doen wat ikzelf wou! Inplannen wat ikzelf wou, eten wanneer ikzelf wou!

16 Sept
De 16e heb ik mijn reisverslag op internet gezet en ben ik 's middags met Jana naar de Spa geweest. Verder een poging tot lezen, maar de behoefte had ik er niet naar. 's Avonds verrast door mijn nieuwe kamergenoot: Gemma uit Engeland. Tot 2 uur 's nachts nog met haar gekletst, heel gezellige meid.
Zij heeft 1 jaar reizen op de planning en is zo'n 3 dagen geleden pas begonnen, leuk leuk!

17 Sept
Afgesproken met Helena, haar ken ik van meditatie. Helena komt uit Duitsland.
Zij had het idee om naar Doi Inthanon National Park te gaan en nodigde mij uit. Gezellig gezellig!
Eerst hadden we het idee om per scooter te gaan maar uiteindelijk toch maar per georganiseerde trip (afstand was blijkbaar zo'n 80 km., waaronder veel hellingen).
Een super relaxte dag gehad, heb die dag erg genoten en superlekker gegeten voor het eerst in tijden!
Helena is daarnaast een bijzondere meid en ik waardeer haar levenslust. Ik ben heel blij haar te mogen leren kennen. Ik hoop dat ze nog een lang leven voor zich heeft en veel zal gaan betekenen voor de dieren op de wereld. Helena, je bent een topmeid!

's Avonds met Gemma naar de Mc Donalds en naar Holland café :)
Met welja, een FC Utrecht vlag in het café!

18 Sept
Zaterdag, tijd voor de Saterday Market in Chiang Mai!
Het is, in vergelijking tot de Sunday Market, een soortgelijke markt alleen minder toeristen en meer Thaise bevolking. Leuk leuk dus, niet zo toeristisch!
Maar wel druk hoor! Adrian en Darren, 2 Australiers eerder ontmoet, wederom tegengekomen.
Het was een erg gezellige avond, nog een drankje gedaan in een ander hostel met een paar bekenden van Gemma.

19 Sept
Siam Rice Thai Cookery School
Op naar de markt om alle verse producten in te kopen! Vervolgens naar de keuken om daar verschillende, naar eigen keuze, gerechten te maken. Voor mij oa spring rolls en mango met sticky rice (superheerlijk). Een erg leuke ochtend en middag gehad samen met Gemma. 's Avonds nog naar de Sunday Market met Gemma en Helena.
Niet erg laat gemaakt, tas inpakken, want ja, morgen is het zover. Het vliegtuig naar Phuket!

20 Sept
11 uur, vlucht naar Phuket! Tas zat bomvol dus hopen dat alles goed overkomt/ik geen overbagage heb :)
Eenmaal in Phuket met de taxi naar het hotel: Nai Yang Beach Resort.
Eenmaal in het hotel werd ik en mijn bagage met een golfkarretje naar mijn kamer gebracht, wat een luxe, heerlijk na 3 maanden backpacken/hostels.
Allereerst een hapje gegeten en gezwommen.
Bij terugkomst erg ziek van het (teveel) eten en dus op tijd gaan slapen. Hopelijk morgen niet zo slecht als vandaag voelend.

21 Sept
Nog steeds niet helemaal top, maar die vlucht die wil ik pakken!
Naar het vliegveld, inchecken en dan, tegen 12 uur opstijgen! Een helse vlucht, wat was ik ziek! Zelfs nog 3 uur business class gezeten, maar liever niet ziek en economy class.
Geen pretje, maar gelukkig na 12 uur in München. Daar de vlucht verder naar Munster en tegen 10 uur Nederlandse tijd dan in Munster! Welkom terug in Nederland :)
Mijn ouders en zusje stonden mij op te wachten, helemaal super!

Groetjes Wendy

  • 26 September 2010 - 08:22

    Chantal:

    Heej Wendy!

    Alweer 5 dagen thuis, WELKOM! Wederom heb ik genoten van je laatste verhaal en foto's, maar ik ben ook blij dat je weer thuis bent!

    Meis, je hebt een hoop mooie dingen gezien en meegemaakt die je hopelijk niet snel zal vergeten. Laat je thuis maar even lekker verwennen door paps en mams en geniet van de hollandse pot ;-)

    Liefs, Chantal

  • 26 September 2010 - 08:57

    Lynn:

    Fijn dat je weer helemaal veilig en goed thuis bent gekomen! Eerst maar eens even rustig bijkomen!
    En daarna lijkt het me leuk om te meeten, samen met Juul? Kijk maar, wanneer je zin en tijd hebt! Je hebt in ieder geval een prachtige ervaring in de pocket! Na-geniet ervan! Liefs!

  • 26 September 2010 - 09:45

    Diane:

    Ha Wendy,

    Welcome home!

    Geweldig wat je allemaal hebt gezien en meegemaakt! Leuk dat je zoveel foto's hebt geplaatst.
    Tot snel! Kunnen we bijkletsen over het begin van je reis! hihi

    Succes met het wennen in het drukke Nederland! Kus Diane

  • 26 September 2010 - 10:50

    Gerard. Nijmegen.:

    Hoi Wendy,
    fijn dat je weer heelhuids terug bent.
    Alle goeds voor jou.
    Groetjes, ook aan je familie.
    Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Wendy

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 43629

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 21 September 2010

Back to the basic

Landen bezocht: