Welkom in Indonesie :) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu Welkom in Indonesie :) - Reisverslag uit Kuta, Indonesië van Wendy - WaarBenJij.nu

Welkom in Indonesie :)

Door: Wendy

Blijf op de hoogte en volg Wendy

11 Juli 2010 | Indonesië, Kuta

Hoi hoi allemaal!

Bedankt allemaal voor jullie reacties, erg leuk vind ik dat!
Reacties op enkelen:
@ Ronald: inderdaad, alleen de K&K ontbreekt nog Tenminste, de 2e K eigenlijk. De 1e is ruimschoots aanwezig.
@ Laurien, goed te horen dat Amerika leuk was! Inderdaad, ik kan me voorstellen Indonesie volgend jaar, toch iets relaxer als Amerika denk ik zo..?
@ Marion, over voetbal gesproken. Niet alleen in Nederland gaat het daarover, maar ook hier in Indonesie. Als mensen vragen waar je vandaan komt gaat het gelijk over voetbal. Ze zeggen dan gelijk: aah, Belanda, Robben, very good player, your in final right now. Echt super grappig.
Leuk een kleine in de familie Leuke naam ook!
@ overige mensen: bedankt bedankt en veel liefs!

Nou, nu mijn verslag van de afgelopen week. Ik heb alles van dag tot dag opgeschreven en zal dan ook van dag tot dag even een stukje typen, leest misschien wel net zo handig Het is van de verleden tijd maar in het heden destijds geschreven.

3 juli
Zojuist in het stadje Phuket rondgelopen. Indrukwekkend. Een scooter voor 4900 Baht, omgerekend 122,50 euro. Ik begin te twijfelen of het wel een koop scooter is maar dat moet haast wel.
Ik doe zoveel nieuwe indrukken op, zoveel mensen die ik tegenkom en spontaan spreek. Ik sprak net nog een meisje uit Nederland. Zij is vanaf Februari al aan het reizen en is in Australie begonnen. Dat is pas een lange reis zat ik mij te bedenken. Ze vertelde overigens dat Azie in kortere tijd meer indruk op haar heeft gemaakt als Australia. Daar zit ook wel een kern van waarheid in geloof ik. Australie ben ik niet geweest, maar in Azie zie je op elke hoek wel iets gebeuren. Een man die een grote kar aan het duwen is met daarin vuilnis (oftewel een vuilnisman). Een aapje vast aan een ketting.. Een man die op dit moment een soort van ceremonie houd in het internetcafe met wierook en een bakje met bloemetjes (die zie je overal liggen). Het is bijzonder wat je allemaal ziet.
Maar ik ben aan het afdwalen..
Mijn dag in Phuket heb ik afgerond door het kijken van een dvd met een groepje van 10 mensen van overal uit de wereld (film: up in the air). Vervolgens op tijd gaan slapen want ik moet om 5 uur 's ochtends worden opgehaald ivm mijn vlucht om 8 uur. En dan...Jakarta waar ik mijn reis ga vervolgen met Diane!

4 Juli
Vandaag aangekomen in Jakarta.
Diane kwam tegen 13 uur geloof ik door de Doane waarna we met de bus naar Jakarta zijn gegaan.
Vervolgens met de scooter naar Jl. Jaksa om een hostel te gaan zoeken. Al snel hadden we er 1 gevonden, boven een kroeg, gezellig!
Het hostel heet overigens Memories.
Na even te relaxen zijn we Jl. Jaksa gaan verkennen. Ik heb daar een Indonesisch nummer aangeschaft en vervolgens heb ik contact opgenomen met Dian. Dian is een oud studiegenootje en vriendin van Yulia, mijn oud huisgenootje. Dian is Indonesisch en zij woont sinds 1 jaar in Jakarta. Tegen half 9 haalde zij ons met haar verloofde op. We zijn naar een supergrote shopping mall gegaan, daar hebben we super lekker Indonesisch gegeten voor maar 2 euro pp incl. drinken. Vervolgens hebben ze ons allerlei bezienswaardigheden laten zien waar we de volgende dag heen konden gaan.
Tegen 11 uur geloof ik hebben we afscheid genomen van elkaar en zijn we lekker gaan slapen. Energie verzamelen voor de volgende dag
Ps: ik heb vandaag nog een moeilijk moment gehad. Het contrast hier is zo groot.. De mensen lopen in zulke oude, soms smerige kleding. Het is soms zo smerig overal en om dan te zien dat de mensen lachen en stralen van geluk dat is bijna shocking om te ervaren.

5 Juli
Vandaag met veel zin Jakarta verder bekijken. Onderweg naar het Nationaal Monument leerden we een oude man kennen die ons heeft rondgeleid door het Nationaal Monument. Hij vertelde ons echt zoveel meer informatie, dat was echt prettig. Hij kon overigens ook heel goed Engels. Vervolgens naar de Moskee gelopen, foto gemaakt. Daarna naar de Katholieke kerk. --> Daar nog een kaarsje opgestoken mam <--
Tegen de avond hebben we de trein gepakt naar Yogjakarta, een treinreis van maar liefs 8 uur met ijskoude airco..brrrr..koud!

6 Juli
In Yogjakarta best lang gezocht naar een hostel, maar gelukkig hielp een man ons met het vinden van een goed ho(s)tel. En 1 gevonden: Javaianas hostel. Die dag zijn we Prambanan gegaan, een Hindoe-Javaanse tempelcomplex. s' Avonds zijn we nog naar een balletvoorstelling geweest en tevens om 1.30 's ochtends voetbal gekeken! En ze hebben gewonnen! Op naar de finale!

7 Juli
Yogjakarta dag 2. Heerlijk uitgeslapen, blauw tasje gekocht en wat kleine souvenirtjes. Overdag naar Borobodur gegaan (boeddhistisch heiligdom). Bij dit heiligdom leken wij wel meer een attractie als het heiligdom zelf Veel mensen wouden met ons op de foto.
's Avonds zijn we nog met de scooter naar een aantal zilverwinkels gegaan en 2 kleine dingen gekocht. Daarna lekker eten en slapen.

8 Juli
Lekker ontbijt gehad met scrembled egg. Om 8.30 opgehaald voor de bus a 10 uur naar Bromo. Bromo is de bekendste vulkaan op het eiland Java.
Om 12 uur 's nachts gingen we slapen en om 4 uur werden we opgehaald om de zonsopgang van de Bromo mee te maken. Was mooi om te zien, best bijzonder. Zo'n 100 jeepjes allemaal onderweg om dat moment mee te maken. Bijzonder.

9 Juli
Na het bezoek aan de Bromo kwamen we tegen 8.30 uur 's ochtends aan in het hotel alwaar we gingen ontbijten. Vervolgens met de bus naar een verzamelpunt voor de bus naar Denpasar (Bali) waarvan een uurtje op de boot. We hebben wel 4 uur gewacht voordat we werden opgehaald. Eenmaal in de bus zat de bus redelijk vol. Ik kon met geluk 2 plekken bemachtigen. Diane helemaal achterin naast 4 mensen (erg smal) en ik tussen 2 mensen waarvan 1 redelijk tegen mij aan ging slapen.
Het was een zware reis. Vooral omdat ik niet zo lekker was. Eenmaal aangekomen hebben we met 3 Nederlandse jongens en 2 jongens uit Zwitserland en Singapore samen een taxi genomen naar Kuta vanaf Denpasar. Daar op zoek naar een hostel. Alles zat Full, Full, Full. Gelukkig nog 1 hostel gevonden. De jongens nog doorgezocht tot maar liefst 6 uur.. Echt niet normaal.. En toen slapen, slapen, slapen.

10 Juli
Uitgeslapen tot 13.30 uur..Wat was ik moe en ziek. Een niet zo'n leuke dag gehad.. Wel even naar het strand en bijgekletst met de jongens die we gisteren hebben ontmoet. Nummers uitgewisseld en 's avonds nog even een drankje gedaan in de stad. Ook nog even met het thuisfront gebeld, leuk leuk!

11 Juli
Vandaag is vandaag. We willen straks nog even naar het strand, de zon komt nu lekker door. Vanavond (uhm vannacht hier, 2.30 uur) uiteraard voetbal!

Ik spreek jullie weer bij het volgende verslag!! Take care!

Liefs Wendy

  • 11 Juli 2010 - 05:48

    Femke Bosma:

    Hé lady!

    Wat klinkt het toch allemaal geweldig... wat een fijne tijd ben je daar aan het beleven!!!

    Ik kan mij voorstellen dat het contrast daar groot is en dat dat inderdaad shocking is... dat houdt mij persoonlijk ook een beetje tegen om die kant op te gaan, stom he...

    Ik kan alleen maar zeggen: GENIET! (En vooral ook van het voetbal ;-))

    Ik denk aan je!

    Liefs FEM

  • 11 Juli 2010 - 07:51

    Marion.:

    jeeeeetje, wat mooi allemaal om tezien waar je nu al bent geweest. Prachtig. Denk je wel nog soms even aan jezelf, neem tussendoor wat rust, des te meer geniet je dan van alles.
    En...genieten moet je nu.
    kusjes van "ons".

  • 11 Juli 2010 - 08:08

    Lynn:

    Wendy jonge!
    Cool om te lezen dat je op al die mooie plekken geweest bent! Geniet ervan he? En beterschap!!
    Liefs!!

  • 11 Juli 2010 - 10:02

    Diana:

    Wat leuk om te lezen Wen, shopping mall in Jakarta, Yogya, Prambanan, Borubudur.... Allemaal heel herkenbaar. Maar inderdaad, dat contrast vond ik toen ook heel shokking, had dat ook met name in Jakarta. Gaat daarna wel over ;-) Nu kun je lekker de toerist uithangen in Bali. Geniet ervan! xx

  • 12 Juli 2010 - 07:29

    Jolien:

    Wat een gaaf avontuur, ben stiekem wel jaloers hoor! Foto's zijn ook leuk om te zien. Ik wacht met smart naar je volgende verhaal!

    xxx

  • 12 Juli 2010 - 10:07

    DeVanderLeeuwtjes:

    Heej Wendy,

    Weer een mooi verslag.....en jeetje wat heb je alweer gezien!! Je agenda is aardig vol zo te zien, maar dat moet ook wil je wat beleven.
    Verder kijken we uieteraard weer uit naar je volgende mooie fotokes en je verhaal!!!
    Hier alles prima.....wel een beetje een kater van ORANJE gisteravond HAHA

    GENEET LEKKER MEID en tot krabbels

  • 12 Juli 2010 - 12:48

    Maureen & Kitty:

    Hey wendy, spannend en super leuk om zo je verhalen en beleveninssen te lezen.
    zo doen wij ook vele indrukken op haha die jij weer mee hebt gemaakt.
    Ik kan me voor stellen dat het contrast heel moeilijk is en dan er dan ook vele emoties bij je los komen.
    kan het nu tijdens de zwangerschap niet een zien op tv dan druk ik het al weg laat staan dat jij het in het eggie ziet.
    en... ben je er al uit van je scooter?? was eht lenen of kopen, moets erg lachen toen ik het lach en dacht ja hoor zal wendy wel niet over komen dat ze er perongeluk een koopt ipv huren haha.
    nou hier alles nog goed moet nog 4 weken, kit kan het niet meer af wachten en hij mag van haar wel komen haha.
    je hoort het wel als hij er is en tot die tijd lezen wij hier gezellig jou spannende verhalen van jou reis.

    liefs uit losser

  • 12 Juli 2010 - 15:55

    Ma En Pa:

    wat maak jij veel mee ik ben nu wel jaloers op jou en leuk dat je een kaarsje opgestoken hebt geniet van alles om je heen maar neem ook genoeg rust we houden van je x x

  • 12 Juli 2010 - 15:55

    Ma En Pa:

    wat maak jij veel mee ik ben nu wel jaloers op jou en leuk dat je een kaarsje opgestoken hebt geniet van alles om je heen maar neem ook genoeg rust we houden van je x x

  • 13 Juli 2010 - 16:55

    Ronald:

    Wat leuk om te lezen!! Om over de foto's nog maar te zwijgen. Dank voor de foto van de bank, ik begrijp dat er toch nog iets is blijven hangen van jouw tijd bij Bankenanalyse?? :-) :-)

    Heel veel plezier daarginds en geniet ervan. Dat contrast is erg groot, maar dat is toch ook juist het mooie van deze reis?? Neem maar van een oud iemand zoals ik aan, dat het ervaringen zijn die je de rest van je leven niet meer vergeet en die daarom ook juist het leven hier in NL zo bijzonder maken.

    Nou genoeg serieus, nu gewoon genieten en veel indrukken opdoen daarginds!

    Liefs,
    Ronald

  • 14 Juli 2010 - 09:18

    Ans C:

    Geweldig Wendy, wat je daar allemaal meemaakt.
    Het zal je moeder geruststellen dat je je zo vermaakt en dat ze ook een beetje jaloers is kan ik begrijpen. Wendy die vroeger als kind toch wel een beetje heimwee had, super wat je nu onderneemt. Wens je nog een hele fijne tijd daar en ik ben beniewd naar je volgende verhaal. Hele dikke knuffel van mij.

  • 16 Juli 2010 - 06:37

    Guido:

    Wendy!!!

    Gezellige boel daar ;)

    Leuk om te lezen dat je het naar je zin hebt! Geniet er van.

    Groetjes Guido

  • 16 Juli 2010 - 19:03

    Ans Quinten:

    Hoi Wendy,
    Wat een prachtig reisverslag. Ben stiekem best jaloers op deze onderneming. Wat spannend klinkt het soms. Ik hoop dat je blijft genieten van je trip. Groet mede namens Gerard, Ans

  • 17 Juli 2010 - 11:32

    Marion:

    hejjj wendy,
    nog volop aan het genieten? het zijn mooie foto's.De voetbal is afgelopen met een snik, maaaaar de tweede plek is voor ons kleine landje SUPER. Jij weet nu hoe klein nederland is vergeleken met het enorm grote land daar.
    alle goeds toegewenst van ons. xx

  • 18 Juli 2010 - 20:12

    Kim:

    Hey lieve meis,

    Wat super om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!! Ik kan niet wachten tot je volgende verhaal;)...

    Dikke kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Kuta

Wendy

Actief sinds 04 Mei 2010
Verslag gelezen: 210
Totaal aantal bezoekers 43638

Voorgaande reizen:

28 Juni 2010 - 21 September 2010

Back to the basic

Landen bezocht: